Vragen of sparren? Bel: 31 (0)6 10 88 04 80

Organiseren van samenwerking

Omdat het altijd beter kan
Maak een afspraak

Wie doet wat hij deed, krijgt wat hij kreeg; een cliché misschien, maar tegelijkertijd een waarheid als een koe. Stilstaan is geen optie, veranderen noodzakelijk. En dat tot in de diepste kern van de organisatie. Alles start met het juiste overzicht. Waar sta je? Waar zitten voorraden of lopen de processen niet? Waar lopen doelen achter, waarom heb je geen grip en lijk je dusdanig achter de feiten aan te lopen dat het werk maar nooit af lijkt te zijn? Heb je overzicht, dan kun je gericht verbeteren om het elke dag weer beter te doen.

lead2learn helpt je het potentieel binnen je organisatie te verkennen. Gaat op zoek naar verborgen parels en ruimte voor verbetering. Helpt met zowel individuele als teamcoaching je talenten haarscherp in beeld te brengen en te versterken. Om zo succesvol te veranderen, verzuim te verminderen en productiviteit te verhogen. Elk perspectief voegt namelijk toe, maar dit samenbrengen ontstaat niet zomaar.

Systeemdenken in de praktijk.

Een stad goed laten werken is complex en bevat verschillende invalshoeken en er zijn veel knoppen om aan te draaien. Zo zit het ook in organisaties.

Zo merk je dat er gedragspatronen ontstaan binnen de organisatie die in de weg staan om samen sucesvol te kunnen zijn. Je kunt er echt niet de vinger op leggen hoe dit nu is ontstaan, Dit is ook logisch. Patronen ontstaan namelijk niet op basis van één gebeurtenis, maat juist een reeks aan gebeurtenissen. Daarnaast ontstaan ze met vertragend effect. Het geloof in de manier van werken zakt namelijk niet binnen een maand.

Patronen doorbreek je dan ook niet door een enkele bronoorzaak en met enkele tegenmaatregel. Het vergt een totaalaanpak. Wil je systemen doorbreken, dan moet je systemen begrijpen. Wil je weten hoe? Ik help je deze in kaart te brengen, maar ook te veranderen.

Samenwerkingsmodellen

Om succesvol te verbeteren, dient de hele organisatie daar optimaal op ingericht te zijn. Gezamenlijk bekijken we hoe taken en verantwoordelijkheden zijn georganiseerd. Wie heeft welke rol en hoe lopen overlegstructuren. Leiden deze inderdaad tot versnelling of juist tot frustratie. En hoe kun je met samenwerkingsmodellen de werkflow, kwaliteit, output en klanttevredenheid bewaken? lead2learn helpt je knelpunten te ontdekken en mogelijke verbeteringen te zien. Om zo moeiteloos een proces te creëren waarbij succes de enige uitkomst is.

De basis is weten waar je staat

lead2learn laat je zien wat goed gaat, waar kansen liggen en waar bottlenecks zitten. Waar klanttevredenheid achterloopt, medewerkers niet in de flow zitten of bedrijfsresultaten niet behaald worden. lead2learn helpt je met het juist inrichten van stuurinformatie, gekoppeld aan de juiste overlegstructuren. We richten praktische dag- en weekstarts en continue verbeterprogramma’s in. Dit altijd in combinatie met coaching op gedrag en leiderschap. Ook onderzoeken we hoe processen met elkaar verbonden zijn en waarin we samen het werk meer in flow kunnen krijgen.

Procesoptimalisatie

Je belooft je klant elke dag dat ze kunnen vertrouwen op het feit dat je de diensten en producten levert met de juiste kwaliteit en op het juiste moment. Hiervoor zijn effectieve processen nodig die in flow verlopen. Niet alleen omdat ze goed zijn georganiseerd, maar ook omdat mensen weten wat ze moeten doen en hoe ze in het proces goed samenwerken. lead2learn helpt met het inzichtelijk maken, het verbinden en verbeteren van deze processen. Van groot tot klein en elke dag weer.

Wat kun je verwachten?

Persoonlijk

Persoonlijk

Mensen doen zaken met mensen. En persoonlijk contact staat dan ook altijd voorop. Want om beweging te creëren en het hoogst haalbare resultaat neer te zetten, hebben we elkaar hard nodig.

Expertise

Expertise

Inmiddels heb ik de nodige vlieguren op mijn naam staan. In verschillende disciplines en bedrijfstakken, en zowel vanuit de positie van dienstverlener alsook binnen de eigen organisatie.

Klantfocus

Klantfocus

Onze samenwerking draait niet om mij, maar om je organisatie, je mensen en vooral ook je klanten. Met als doel die drie succesvol samen te brengen en hierin de juiste balans te vinden.

T

Transparant

Transparant

Elke samenwerking begint met het managen van verwachtingen. Ik zeg dan ook wat ik doe en doe wat ik zeg. Denk mee en denk vooruit. En vertel je niet wat je wilt horen, maar wat je horen moet.

Prikkelend

Prikkelend

Net over de grenzen ontstaan meestal de beste ideeën. Ik stimuleer mensen dan ook om het onbekende te ontdekken, zichzelf te verrassen en te verbazen, en zo verder te komen dan gedacht.

1

Pragmatisch

Pragmatisch

Mijn aanpak is flexibel en wendbaar en ik benader de zaken op nuchtere en realistische wijze. Uitgaande van wat je nodig hebt, niet van wat je denkt nodig te hebben. En gericht op resultaat.

Plezier

Plezier

Het is mijn passie om vakkwaliteiten naadloos te combineren met een persoonlijke touch. Om zo ook ruimte te laten voor de menselijke kant van het verhaal met een lach & een traan.

Lead to Learn

Lead to Learn

Huub van de Wiel
T: +31 (0)6 10 88 04 80
E: huub@lead2learn.nl

Meer over ons
Contactformulier